Algemene voorwaarden

Dit betreft een zakelijke levering aan medewerkers van Dirk van den Broek, Dekamarkt en Detailresult Services. Per medewerker mag maar 1 bureautafel naar keuze en/of 1 bureaustoel éénmalig besteld worden. De artikelen kunnen niet retour in verband met projectafspraken met de gehele Detailresult groep. De garantie blijft echter wel onverkort van kracht. Voorts gelden de onderstaande voorwaarden:

Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden van De Kantoorcentrale BV zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 54294827.

 Artikel 1. Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen tussen De KANTOORCENTRALE BV, gevestigd te Heemskerk, hierna te noemen ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ en ‘AFNEMER’, tenzij daarvan uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is afgeweken

2. Onder ‘AFNEMER’ wordt in deze voorwaarden verstaan, iedere  (rechts) persoon die met ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten en behalve deze, diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtverkrijgende(n) en erfgename(n).

3. Verwijzing door ‘AFNEMER’ naar eigen inkoop- of andere voorwaarden- waar ook vermeld wordt niet aanvaard, behoudens in geval ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ deze voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard.

Artikel 2. Aanbiedingen en overeenkomsten

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Aanbiedingen zijn geldig gedurende een termijn van 30 dagen, tenzij anders vermeld.

2. Orders, overeenkomsten en afspraken zijn voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ eerst bindend, indien zij -middels een daartoe bevoegd persoon, schriftelijk/mondeling zijn bevestigd.

3. Bij het aangaan van de overeenkomst is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gerechtigd naar haar oordeel voldoende zekerheid te verlangen voor een geldelijke nakoming van de te sluiten overeenkomst. Weigering van ‘AFNEMER’ om de verlangde zekerheid te stellen geeft ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ het recht de order te weigeren.

4. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is bevoegd ter uitvoering van haar diensten c.q. installatie/modificatie derden in te schakelen en de prijs hiervan door te berekenen aan ‘AFNEMER’.

5. Alle opgegeven prijzen zijn in Euro’s en gelden inclusief  B.T.W.

Artikel 3. Levertijd

Indien een levertijd is overeengekomen, betreft dat geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders tussen partijen is overeengekomen. Indien niet tijdig geleverd wordt, dient ‘AFNEMER’ ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ schriftelijk in gebreke te stellen.

Artikel 4.  Plaats van levering

Levering geschiedt op de wijze als door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aangegeven. Franco levering geschiedt alleen indien en voor zover dit door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ met ‘AFNEMER’ is overeengekomen.

Artikel 5. Materialen

1. Tenzij anders is overeengekomen wordt van materialen de normale handelskwaliteit geleverd en verwerkt.

2. Goederen die ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ tijdens de werkzaamheden dient te verwijderen kunnen desgewenst aan haar toevallen, eventueel onder gehoudenheid tot billijke vergoeding.

3.  Ondergeschikte veranderingen (b.v. kleine modelveranderingen) van of aan de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ doorgeleverde artikelen, geven geen redenen tot afkeuring.

Artikel 6. Gedeeltelijke levering

Elke gedeeltelijke levering, waaronder mede wordt verstaan de levering van goederen van een samengestelde order, kan worden gefactureerd; in een dergelijk geval moet betaling plaatshebben overeenkomstig het bepaalde in artikel ‘Betaling’.

Artikel 7. Wijziging van de opdracht

1. Wijzigingen in de oorspronkelijke order, van welke aard ook, schriftelijk of mondeling door of namens ‘AFNEMER’ aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden ‘AFNEMER’ extra in rekening gebracht.

2. Aangebrachte wijzigingen kunnen tot gevolg hebben dat de voor de veranderingen overeengekomen levertijd door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ buiten haar verantwoordelijkheid wordt overschreven.

Artikel 8. Annuleren

1. Indien ‘AFNEMER’ de opdracht annuleert en/of goederen weigert af te nemen, is hij verplicht de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ reeds aangeschafte materialen en grondstoffen, al dan niet be- of verwerkt tegen kostende prijs, inclusief lonen en sociale lasten, over te nemen. ‘AFNEMER’ zal eveneens aan ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ als schadeloos- stelling verschuldigd zijn het bedrag van 1/3 van de overeengekomen prijs. ‘AFNEMER’ is voorts verplicht ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht en/of weigering van de goederen.

2. Onverminderd het vermelde in het vorige lid van dit artikel behoudt ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ zich alle rechten voor om volledige nakoming van de overeenkomst en/of volledige schadevergoeding te vorderen.

3. Het al of niet verlenen van subsidie, financiering en andere onvoorziene omstandigheden is nimmer argument om een gegeven opdracht te annuleren, tenzij tussen ‘AFNEMER’ en ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ schriftelijk anders is overeengekomen.

4. Indien "AFNEMER" een consument betreft, geldt het HERROEPINGSRECHT. “Consument heeft het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Consument heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Consument krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van consument thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan de consument contact met ons opnemen via verkoop@dekantoorcentrale.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Artikel 9. Oplevering

1. Het werk wordt geacht te zijn opgeleverd op het tijdstip waarop ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ dit ‘AFNEMER’ schriftelijk/mondeling heeft medegedeeld, dan wel ‘AFNEMER’ het aangelegde en geïnstalleerde in gebruik heeft genomen.

2. Indien een bepaalde datum van oplevering is overeengekomen, wordt deze automatisch verlengd, indien stagnatie optreedt, welke ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ niet kan worden aangerekend, zoals onwerkbaar weer, staking, oorlog of andere bijzondere omstandigheden, zoals in het artikel ‘Overmacht’ is genoemd.

Artikel 10. Verplichtingen ‘AFNEMER’

1. ‘AFNEMER’ zorgt ervoor, zonder aanspraak op vergoeding, dat ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, tijdig kan beschikken:

a. over de voor de opzet van het werk benodigde gegevens en goedkeuringen (zoals vergunningen, ontheffingen, beschikkingen enz.) één en ander op aanwijzing van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’

b. over het gebouw of terrein waar het werk moet worden uitgevoerd en over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van materialen en werktuigen.                    

c. over aansluitmogelijkheden voor de voor uitvoering van het werk benodigde energie.

d. over tekeningen van de ligging van kabels, buizen en leidingen.

2. Indien de aanvang of de voortgang van het werk wordt vertraagd door factoren waarvoor ‘AFNEMER’ verantwoordelijk is, kunnen de daaruit voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ voort- vloeiende schade en kosten aan de ‘AFNEMER’ in rekening worden gebracht.

Artikel 11. Eigendomsvoorbehoud

1. Geleverde goederen blijven eigendom van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, tot het moment waarop al onze krachtens overeenkomst verrichte leveranties en werkzaamheden c.q. nog te verrichten leveranties of werkzaamheden, met inbegrip van rente en kosten door ‘AFNEMER’ zijn betaald. In geval van surcéance van betaling, faillissement, opschorting van betaling, liquidatie van ‘AFNEMER’, of overlijden wanneer ‘AFNEMER’ een natuurlijk persoon is, is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gerechtigd de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren en het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te vorderen.

2. Door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde zaken mogen door ‘AFNEMER’ niet dan in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden door- verkocht aan derden. ‘AFNEMER’ is niet bevoegd de zaken te verpanden of hier enig ander recht op te vestigen.

Artikel 12. Reclame

1. Reclames dienen binnen 8 dagen na aflevering van de goederen of verrichte werkzaamheden schriftelijk (aangetekend) bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te zijn aangemeld onder nauwkeurige opgave van de aard der klachten. Voor reclames t.a.v. facturen geldt een termijn van 8 dagen na dagtekening.

2. Voor reclames inzake van bij aflevering niet zichtbare gebreken geldt een uiterste termijn van 6 maanden na aflevering, terwijl deze binnen 8 dagen na constatering moeten zijn ingediend. Dit op de wijze als in 12.1 genoemd.

Artikel 12. Reclame (vervolg)

3. Na het verstrijken van bovenbedoelde termijnen wordt ‘AFNEMER’ geacht het geleverde/verrichte, respectievelijk de factuur te hebben goedgekeurd. Alsdan worden reclames/klachten niet meer door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ in behandeling genomen.

4. Indien een reclame door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gegrond wordt bevonden, is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ slechts gehouden de ondeugdelijke goederen te vervangen, zonder dat ‘AFNEMER’ daar- naast enig recht kan doen gelden op schade- vergoeding. Dit behoudens er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’.

Artikel 13. Overmacht

1. Buitengewone omstandigheden, zoals o.a. stormschade en andere natuurrampen, belemmeringen door derden, belemmering in het vervoer in het algemeen, gehele of gedeeltelijke werkstakingen, oproer, oorlog of oorlogsgevaar -zowel hier te lande als in het land van herkomst van de materialen, uitsluitingen, verlies of beschadiging van goederen bij transport naar ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ of ‘AFNEMER’, niet of niet tijdige levering van goederen door leveranciers van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, ex- en importverboden, gehele of gedeeltelijke mobilisatie, belemmerende maatregelen van enige overheid, brand, storingen en ongevallen in het bedrijf of in de middelen van vervoer van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, dan wel in de middelen van vervoer van derden, het opleggen van heffingen of andere overheidsmaatregelen, die een wijziging in de feitelijke omstandigheden meebrengen, leveren voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ overmacht op, die zijn verplichting tot levering c.q. uitvoering van werk opschort, zonder dat ‘AFNEMER’ enigerlei recht op schadevergoeding van welke aard of hoe ook genoemd kan doen gelden.

2. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen niet mogelijk is, langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

Artikel 14. Garantie

1. Gedurende een nader overeengekomen periode na levering verleend ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aan ‘AFNEMER’ garantie voor materiaal- en fabricagefouten, welke bij normaal gebruik ontstaan. Reparaties en leveringen als gevolg van fabricage- en/of materiaal- fouten vinden derhalve kosteloos plaats, met uitsluiting van voorrijkosten.

2. Elke garantieverplichting vervalt, wanneer ‘AFNEMER’ het verrichte of geleverde:

a. zelf installeert of door derden laat installeren zonder daarbij correct gebruik te maken van de installatievoorschriften

b. zelf wijzigingen en/of reparaties in en/of aan het geleverde verricht of laat verrichten

c. voor andere dan normale bedrijfsdoel- einden aanwendt

d. op onoordeelkundige wijze heeft behandeld en/of onderhouden

e. aansluit op door derden geleverde apparatuur of onderdelen daarvan zonder dit uitdrukkelijk aan ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te hebben  kenbaar gemaakt

f. indien het defect raken een gevolg is van een storing in de elektriciteitsaanvoer, c.q. het gevolg is van blikseminslag en andere van buitenaf inwerkende invloeden

4. De garantietermijn van de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, of een door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ ingeschakelde derde, uitgevoerde reparaties bedraagt één maand, ingaande op de dag na uitvoering van de reparatie.

5. ‘AFNEMER’ heeft recht op kosteloze uit- voering van een hernieuwde reparatie, indien hij binnen de garantietermijn gebreken aan verrichte reparaties bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aanmeldt. Onderdelen vallen buiten deze reparatiegarantie.

6. Voor alle goederen en materialen die ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ niet zelf vervaardigd, verleend ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ nooit meer garantie dan door haar leverancier aan haar wordt gegeven.

Artikel 15. Betaling

1. Betaling dient te geschieden direct bij bestelling in de webshop. 

2. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is gerechtigd indien de betaling van het verschuldigde niet binnen de gestelde termijn door haar is ontvangen, aan ‘AFNEMER’ een rente ad. 1,5% per maand te berekenen, gerekend vanaf de dag van de verzending van de facturen. 

3. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is voorts gerechtigd, buiten de hoofdsom en rente om van ‘AFNEMER’ alle kosten, zowel gerechtelijke als buiten- gerechtelijke, door de niet betaling veroorzaakt te vorderen, waaronder begrepen de kosten van advocaat, procureur, zaakwaarnemer, gerechtsdeurwaarder en incassobureau.

4. De buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van de hoofdsom vermeerderd met de rente, met een minimum van € 125,00. Tevens worden de buitengerechtelijke kosten verhoogd met alle kosten voor juridisch advies en bijstand. Uit het enkele feit dat ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ zich heeft verzekerd van de hulp van een derde blijkt de grootte en de gehoudenheid tot betaling van de buitenge- rechtelijke kosten.
 
Artikel 16. Aansprakelijkheid

1. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aanvaardt slechts aansprakelijkheid voor door ‘AFNEMER’ geleden schade die het gevolg is van een toereken- bare tekortkoming in de nakoming van zijn verbintenis of uit onrechtmatige daad, indien en voor zover deze aansprakelijkheid door haar verzekering wordt gedekt, tot het bedrag van de door de verzekering gedane uitkering.

2. Mocht de verzekeraar niet tot uitkering overgaan, of is de schade niet gedekt, dan is aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het factuurbedrag.

3. In afwijking van voorgaande leden aanvaard ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ geen aansprakelijkheid voor vertragingsschade en bedrijfs- c.q. gevolgschade.

4. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is niet aansprakelijk indien de tekortkoming het gevolg is van overmacht

5. Reparatiegoederen verblijven bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ voor risico van ‘AFNEMER’

6. De in dit artikel opgenomen beperkingen gelden niet indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ of haar leidinggevende ondergeschikten.

Artikel 17. Toepasselijk recht

Op alle door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gesloten overeen- komsten en/of verrichte handelingen is uitsluitend het Nederlandse recht van toe- passing; deze overeenkomsten en/of handelingen worden geacht in Nederland te zijn gesloten, respectievelijk verricht.

Artikel 18. Geschillen

Alle geschillen voortvloeiende uit de tussen partijen gesloten overeenkomsten, daaronder begrepen de enkele invordering van het verschuldigde, zullen voor de Burgerlijke Rechter van Haarlem, aanhangig worden gemaakt behoudens de wettelijke bepalingen van relatieve competentie ter zake van de Kantonrechter.

Dit betreft een zakelijke levering aan medewerkers van de gehele Detailresult groep. Per medewerker mag maar 1 bureautafel naar keuze en/of 1 bureaustoel éénmalig besteld worden. De artikelen kunnen niet retour in verband met projectafspraken met de gehele Detailresult groep. De garantie blijft echter wel onverkort van kracht. Voorts gelden de onderstaande voorwaarden:

Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden van De Kantoorcentrale BV zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 54294827.

Artikel 1. Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen tussen De KANTOORCENTRALE BV, gevestigd te Heemskerk, hierna te noemen ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ en ‘AFNEMER’, tenzij daarvan uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is afgeweken

2. Onder ‘AFNEMER’ wordt in deze voorwaarden verstaan, iedere (rechts) persoon die met ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten en behalve deze, diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtverkrijgende(n) en erfgename(n).

3. Verwijzing door ‘AFNEMER’ naar eigen inkoop- of andere voorwaarden- waar ook vermeld wordt niet aanvaard, behoudens in geval ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ deze voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard.

Artikel 2. Aanbiedingen en overeenkomsten

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Aanbiedingen zijn geldig gedurende een termijn van 30 dagen, tenzij anders vermeld.

2. Orders, overeenkomsten en afspraken zijn voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ eerst bindend, indien zij -middels een daartoe bevoegd persoon, schriftelijk/mondeling zijn bevestigd.

3. Bij het aangaan van de overeenkomst is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gerechtigd naar haar oordeel voldoende zekerheid te verlangen voor een geldelijke nakoming van de te sluiten overeenkomst. Weigering van ‘AFNEMER’ om de verlangde zekerheid te stellen geeft ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ het recht de order te weigeren.

4. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is bevoegd ter uitvoering van haar diensten c.q. installatie/modificatie derden in te schakelen en de prijs hiervan door te berekenen aan ‘AFNEMER’.

5. Alle opgegeven prijzen zijn in Euro’s en gelden inclusief B.T.W.

Artikel 3. Levertijd

Indien een levertijd is overeengekomen, betreft dat geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders tussen partijen is overeengekomen. Indien niet tijdig geleverd wordt, dient ‘AFNEMER’ ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ schriftelijk in gebreke te stellen.

Artikel 4. Plaats van levering

Levering geschiedt op de wijze als door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aangegeven. Franco levering geschiedt alleen indien en voor zover dit door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ met ‘AFNEMER’ is overeengekomen.

Artikel 5. Materialen

1. Tenzij anders is overeengekomen wordt van materialen de normale handelskwaliteit geleverd en verwerkt.

2. Goederen die ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ tijdens de werkzaamheden dient te verwijderen kunnen desgewenst aan haar toevallen, eventueel onder gehoudenheid tot billijke vergoeding.

3. Ondergeschikte veranderingen (b.v. kleine modelveranderingen) van of aan de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ doorgeleverde artikelen, geven geen redenen tot afkeuring.

Artikel 6. Gedeeltelijke levering

Elke gedeeltelijke levering, waaronder mede wordt verstaan de levering van goederen van een samengestelde order, kan worden gefactureerd; in een dergelijk geval moet betaling plaatshebben overeenkomstig het bepaalde in artikel ‘Betaling’.

Artikel 7. Wijziging van de opdracht

1. Wijzigingen in de oorspronkelijke order, van welke aard ook, schriftelijk of mondeling door of namens ‘AFNEMER’ aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden ‘AFNEMER’ extra in rekening gebracht.

2. Aangebrachte wijzigingen kunnen tot gevolg hebben dat de voor de veranderingen overeengekomen levertijd door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ buiten haar verantwoordelijkheid wordt overschreven.

Artikel 8. Annuleren

1. Indien ‘AFNEMER’ de opdracht annuleert en/of goederen weigert af te nemen, is hij verplicht de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ reeds aangeschafte materialen en grondstoffen, al dan niet be- of verwerkt tegen kostende prijs, inclusief lonen en sociale lasten, over te nemen. ‘AFNEMER’ zal eveneens aan ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ als schadeloos- stelling verschuldigd zijn het bedrag van 1/3 van de overeengekomen prijs. ‘AFNEMER’ is voorts verplicht ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht en/of weigering van de goederen.

2. Onverminderd het vermelde in het vorige lid van dit artikel behoudt ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ zich alle rechten voor om volledige nakoming van de overeenkomst en/of volledige schadevergoeding te vorderen.

3. Het al of niet verlenen van subsidie, financiering en andere onvoorziene omstandigheden is nimmer argument om een gegeven opdracht te annuleren, tenzij tussen ‘AFNEMER’ en ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ schriftelijk anders is overeengekomen.

4. Indien "AFNEMER" een consument betreft, geldt het HERROEPINGSRECHT. “Consument heeft het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Consument heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Consument krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van consument thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan de consument contact met ons opnemen via verkoop@dekantoorcentrale.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Artikel 9. Oplevering

1. Het werk wordt geacht te zijn opgeleverd op het tijdstip waarop ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ dit ‘AFNEMER’ schriftelijk/mondeling heeft medegedeeld, dan wel ‘AFNEMER’ het aangelegde en geïnstalleerde in gebruik heeft genomen.

2. Indien een bepaalde datum van oplevering is overeengekomen, wordt deze automatisch verlengd, indien stagnatie optreedt, welke ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ niet kan worden aangerekend, zoals onwerkbaar weer, staking, oorlog of andere bijzondere omstandigheden, zoals in het artikel ‘Overmacht’ is genoemd.

Artikel 10. Verplichtingen ‘AFNEMER’

1. ‘AFNEMER’ zorgt ervoor, zonder aanspraak op vergoeding, dat ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, tijdig kan beschikken:

a. over de voor de opzet van het werk benodigde gegevens en goedkeuringen (zoals vergunningen, ontheffingen, beschikkingen enz.) één en ander op aanwijzing van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’

b. over het gebouw of terrein waar het werk moet worden uitgevoerd en over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van materialen en werktuigen.

c. over aansluitmogelijkheden voor de voor uitvoering van het werk benodigde energie.

d. over tekeningen van de ligging van kabels, buizen en leidingen.

2. Indien de aanvang of de voortgang van het werk wordt vertraagd door factoren waarvoor ‘AFNEMER’ verantwoordelijk is, kunnen de daaruit voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ voort- vloeiende schade en kosten aan de ‘AFNEMER’ in rekening worden gebracht.

Artikel 11. Eigendomsvoorbehoud

1. Geleverde goederen blijven eigendom van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, tot het moment waarop al onze krachtens overeenkomst verrichte leveranties en werkzaamheden c.q. nog te verrichten leveranties of werkzaamheden, met inbegrip van rente en kosten door ‘AFNEMER’ zijn betaald. In geval van surcéance van betaling, faillissement, opschorting van betaling, liquidatie van ‘AFNEMER’, of overlijden wanneer ‘AFNEMER’ een natuurlijk persoon is, is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gerechtigd de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren en het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te vorderen.

2. Door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde zaken mogen door ‘AFNEMER’ niet dan in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden door- verkocht aan derden. ‘AFNEMER’ is niet bevoegd de zaken te verpanden of hier enig ander recht op te vestigen.

Artikel 12. Reclame

1. Reclames dienen binnen 8 dagen na aflevering van de goederen of verrichte werkzaamheden schriftelijk (aangetekend) bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te zijn aangemeld onder nauwkeurige opgave van de aard der klachten. Voor reclames t.a.v. facturen geldt een termijn van 8 dagen na dagtekening.

2. Voor reclames inzake van bij aflevering niet zichtbare gebreken geldt een uiterste termijn van 6 maanden na aflevering, terwijl deze binnen 8 dagen na constatering moeten zijn ingediend. Dit op de wijze als in 12.1 genoemd.

Artikel 12. Reclame (vervolg)

3. Na het verstrijken van bovenbedoelde termijnen wordt ‘AFNEMER’ geacht het geleverde/verrichte, respectievelijk de factuur te hebben goedgekeurd. Alsdan worden reclames/klachten niet meer door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ in behandeling genomen.

4. Indien een reclame door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gegrond wordt bevonden, is ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ slechts gehouden de ondeugdelijke goederen te vervangen, zonder dat ‘AFNEMER’ daar- naast enig recht kan doen gelden op schade- vergoeding. Dit behoudens er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’.

Artikel 13. Overmacht

1. Buitengewone omstandigheden, zoals o.a. stormschade en andere natuurrampen, belemmeringen door derden, belemmering in het vervoer in het algemeen, gehele of gedeeltelijke werkstakingen, oproer, oorlog of oorlogsgevaar -zowel hier te lande als in het land van herkomst van de materialen, uitsluitingen, verlies of beschadiging van goederen bij transport naar ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ of ‘AFNEMER’, niet of niet tijdige levering van goederen door leveranciers van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, ex- en importverboden, gehele of gedeeltelijke mobilisatie, belemmerende maatregelen van enige overheid, brand, storingen en ongevallen in het bedrijf of in de middelen van vervoer van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, dan wel in de middelen van vervoer van derden, het opleggen van heffingen of andere overheidsmaatregelen, die een wijziging in de feitelijke omstandigheden meebrengen, leveren voor ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ overmacht op, die zijn verplichting tot levering c.q. uitvoering van werk opschort, zonder dat ‘AFNEMER’ enigerlei recht op schadevergoeding van welke aard of hoe ook genoemd kan doen gelden.

2. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen niet mogelijk is, langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

Artikel 14. Garantie

1. Gedurende een nader overeengekomen periode na levering verleend ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aan ‘AFNEMER’ garantie voor materiaal- en fabricagefouten, welke bij normaal gebruik ontstaan. Reparaties en leveringen als gevolg van fabricage- en/of materiaal- fouten vinden derhalve kosteloos plaats, met uitsluiting van voorrijkosten.

2. Elke garantieverplichting vervalt, wanneer ‘AFNEMER’ het verrichte of geleverde:

a. zelf installeert of door derden laat installeren zonder daarbij correct gebruik te maken van de installatievoorschriften

b. zelf wijzigingen en/of reparaties in en/of aan het geleverde verricht of laat verrichten

c. voor andere dan normale bedrijfsdoel- einden aanwendt

d. op onoordeelkundige wijze heeft behandeld en/of onderhouden

e. aansluit op door derden geleverde apparatuur of onderdelen daarvan zonder dit uitdrukkelijk aan ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ te hebben kenbaar gemaakt

f. indien het defect raken een gevolg is van een storing in de elektriciteitsaanvoer, c.q. het gevolg is van blikseminslag en andere van buitenaf inwerkende invloeden

4. De garantietermijn van de door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’, of een door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ ingeschakelde derde, uitgevoerde reparaties bedraagt één maand, ingaande op de dag na uitvoering van de reparatie.

5. ‘AFNEMER’ heeft recht op kosteloze uit- voering van een hernieuwde reparatie, indien hij binnen de garantietermijn gebreken aan verrichte reparaties bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aanmeldt. Onderdelen vallen buiten deze reparatiegarantie.

6. Voor alle goederen en materialen die ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ niet zelf vervaardigd, verleend ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ nooit meer garantie dan door haar leverancier aan haar wordt gegeven.

Artikel 15. Betaling

1. Betaling dient te geschieden direct bij bestelling in de webshop.

2. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is gerechtigd indien de betaling van het verschuldigde niet binnen de gestelde termijn door haar is ontvangen, aan ‘AFNEMER’ een rente ad. 1,5% per maand te berekenen, gerekend vanaf de dag van de verzending van de facturen.

3. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is voorts gerechtigd, buiten de hoofdsom en rente om van ‘AFNEMER’ alle kosten, zowel gerechtelijke als buiten- gerechtelijke, door de niet betaling veroorzaakt te vorderen, waaronder begrepen de kosten van advocaat, procureur, zaakwaarnemer, gerechtsdeurwaarder en incassobureau.

4. De buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van de hoofdsom vermeerderd met de rente, met een minimum van € 125,00. Tevens worden de buitengerechtelijke kosten verhoogd met alle kosten voor juridisch advies en bijstand. Uit het enkele feit dat ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ zich heeft verzekerd van de hulp van een derde blijkt de grootte en de gehoudenheid tot betaling van de buitenge- rechtelijke kosten.

Artikel 16. Aansprakelijkheid

1. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ aanvaardt slechts aansprakelijkheid voor door ‘AFNEMER’ geleden schade die het gevolg is van een toereken- bare tekortkoming in de nakoming van zijn verbintenis of uit onrechtmatige daad, indien en voor zover deze aansprakelijkheid door haar verzekering wordt gedekt, tot het bedrag van de door de verzekering gedane uitkering.

2. Mocht de verzekeraar niet tot uitkering overgaan, of is de schade niet gedekt, dan is aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het factuurbedrag.

3. In afwijking van voorgaande leden aanvaard ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ geen aansprakelijkheid voor vertragingsschade en bedrijfs- c.q. gevolgschade.

4. ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ is niet aansprakelijk indien de tekortkoming het gevolg is van overmacht

5. Reparatiegoederen verblijven bij ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ voor risico van ‘AFNEMER’

6. De in dit artikel opgenomen beperkingen gelden niet indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ of haar leidinggevende ondergeschikten.

Artikel 17. Toepasselijk recht

Op alle door ‘DE KANTOORCENTRALE BV’ gesloten overeen- komsten en/of verrichte handelingen is uitsluitend het Nederlandse recht van toe- passing; deze overeenkomsten en/of handelingen worden geacht in Nederland te zijn gesloten, respectievelijk verricht.

Artikel 18. Geschillen

Alle geschillen voortvloeiende uit de tussen partijen gesloten overeenkomsten, daaronder begrepen de enkele invordering van het verschuldigde, zullen voor de Burgerlijke Rechter van Haarlem, aanhangig worden gemaakt behoudens de wettelijke bepalingen van relatieve competentie ter zake van de Kantonrechter.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)

Winkelwagen

© 2016 - 2024 DKC@home | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel